marți, 4 februarie 2014

10 ani de Facebook

Fix in urma cu 10 ani lua nastere intr-un camin al unei universitati din America o retea banala dedicata studentilor, retea care a depasit cele mai indraznete fantezii ale fondatorilor si care in timp a ajuns una dintre cele mai de succes afaceri listate la bursa americana.
Succesul a fost atat de mare incat unul dintre fondatori - Mark Zuckerberg - chiar a renuntat la studii dupa doi ani de la lansarea Facebook fara a absolvi prestigioasa universitate Harvard.



In 10 ani de zile Facebook a ajuns sa aiba peste 1,2 miliarde de utilizatori activi si l-a propulsat pe Mark Zuckerberg in topul miliardarilor lumii averea sa ajungand in prezent la circa 19 miliarde de dolari americani. In anul 2009 Mark Zuckerberg a fost declarat cel mai tanar miliardar pe cont propriu din intreaga lume.
Totodata se estimeaza ca valoarea companiei a depasit la bursa 100 de miliarde de dolari in 2013 apropiindu-se de cotele Intel si Amazon.

Revolutia pe care a produs-o Facebook si viteza de raspandire pe intreaga planeta a avut ca efect lansarea in 2010 a unei productii cinematografice - The Social Network - care in anul urmator a castigat 3 premii Oscar.

Exista totusi o problema care a aparut in ultimul timp si care se insinueaza incet dar sigur in dezvoltarea retelei de socializare.
Initial reteaua era destinata studentilor, dupa care s-a extins in afara campusurilor universitare dar totusi publicul tinta era tineretul. Pe parcursul celor 10 ani toate categoriile de varsta au simtit gustul socializarii online si s-a ajuns in situatia in care astazi, usor usor, pustii de 13-15 ani au inceput sa abandoneze Facebook si au migrat catre alte retele care au aparut intre timp deoarece exista mari sanse ca pe Facebook sa se gaseasca parintii lor de 35-40 de ani sau alte rude care le pot urmari fiecare miscare.
Problema cu pierderea noului val de tineri este foarte serioasa intrucat efervescenta tineretului si toti banii care curg din publicitatea oferita de miliardele de LIKE-uri aruncate in stanga si-n dreapta sunt si vor fi cu siguranta tintele de business ale tuturor reteleleor de socializare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu